Premiery SUV-ów w lutym 2025 – Co nowego na rynku?

Początek roku 2025 w motoryzacji stoi pod znakiem debiutów różnorodnych aut o raczej masywnej sylwetce – od kompaktowych SUV-ów w nadwoziu crossover, po luksusowe kolosy z napędem na cztery koła i zaawansowanymi systemami wspomagania jazdy. Przejdźmy wspólnie przez premiery samochodowe 2025!

Author
Sebastian Müller

Data publikacji: 

  1. Car Lease Polska
  2. Blog
  3. Premiery SUV-ów w lutym 2025 – Co nowego na rynku?

Rok 2025 zapowiada się wyjątkowo interesująco pod względem motoryzacyjnym! Szczególnie dla miłośników SUV-ów, których przybywa w zastraszającym tempie. Producenci z całego świata – tak z Europy, jak i z Azji – przygotowali z uwagi na to szereg premier, które odzwierciedlają najnowsze trendy automotive, z jednej strony nowymi modelami, a z drugiej liftingami. Początek roku stoi bowiem pod znakiem debiutów wszystkich segmentów – od kompaktowych SUV-ów w nadwoziu crossover, po luksusowe kolosy z napędem na cztery koła i zaawansowanymi systemami wspomagania jazdy. Przejdźmy wspólnie przez premiery samochodowe 2025!

W artykule znajdziesz:

  • Auta typu SUV na 2025 rok – dlaczego ich popularność rośnie w tak szybkim tempie?
  • Premiery samochodowe 2025 w segmencie SUV – nowe generacje, nowe technologie, nowe ceny
  • Nowości od Toyoty – japońskie SUV-y 2025
  • Europejskie nowości – premiery aut typu SUB 2025 ze Starego Kontynentu
  • SUV-y z Korei Południowej – premiery na 2025 rok
  • Chińskie marki samochodów SUV na polskim rynku – nowe auta typu SUV 2025 z Państwa Środka
  • Podsumowanie – premiery samochodowe 2025 w pigułce

Auta typu SUV na 2025 rok – dlaczego ich popularność rośnie w tak szybkim tempie?

Popularność SUV-ów rośnie w zawrotnym tempie, i nie są to wyłącznie obserwacje ulicy, ale fakty potwierdzone przez liczby. W 2021 roku auta w tym nadwoziu stanowiły około 44% sprzedaży wszystkich lekkich pojazdów produkowanych w USA (wg. EPA Automotive Trends Report), podczas gdy sedany i kombi osiągnęły jedynie niespełna 26% udziału rynku. To wprost ogromna różnica, a sam trend jest globalny – i w Europie, i w Azji obserwujemy bowiem bardzo podobny wzrost zainteresowania potężnymi pojazdami o dużej masie i podobnie dużych wymiarach zewnętrznych.

Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź na to pytanie rozchodzi się głównie o kwestię praktyczności. SUV-y stanowią bowiem odpowiedź na oczekiwania osób oczekujących wszechstronności; wyższa pozycja za kierownicą zapewnia lepszą widoczność, a do przestronnych wnętrz zapakują się nawet największe z wszystkich rodzin. Tym bardziej że wiele modeli można dodatkowo doposażyć w trzeci rząd siedzeń, z reguły dwuosobowy. Nie można też pominąć samopoczucia; lubimy siedzieć wyżej i obserwować otoczenie z wyższej perspektywy.

Co ciekawe, SUV-y do całkiem niedawna kojarzyły się wyłącznie z dużym zużyciem paliwa. Było to prawdą jeszcze kilkanaście lat temu, teraz jednak jest to stwierdzenie całkowicie błędnie, gdyż obecnie produkowane modele mają zgoła odmienną charakterystykę – pod ich potężne maski trafiają niezwykle nowoczesne napędy hybrydowe i w pełni elektryczne jednostki.

Premiery samochodowe 2025 w segmencie SUV – nowe generacje, nowe technologie, nowe ceny

Mamy dobre wieści – premiery SUV 2025 przyniosą prawdziwą rewolucję w segmencie aut w tym nadwoziu! Ten rok z pewnością stanowi jeden z najciekawszych w ostatnich latach. Nie powinien dziwić zatem fakt, że większość zmotoryzowanych wyczekuje nowości z rumieńcami na policzkach.

Producenci bowiem nie próżnowali; większość modeli otrzyma odświeżony design, pod maskami zadebiutują nowe wersje silnikowe, w tym hybrydowe, a przeważać będą futurystyczne linie nadwozia, bardziej dopracowane układy zawieszenia oraz wszechobecna digitalizacja – minimalistyczne wnętrza z dominującym ekranem znajdującym się przed oczami kierowcy oraz pośrodku konsoli centralnej. 

Oczywiście zmian będzie znacznie więcej; jedne okażą się ewolucjami wcześniejszych modeli, a inne zupełną rewolucją w gamie danego producenta. Poznajmy więc wspólnie zupełnie nowe SUV-y 2025, które na rynku pojawią się po raz pierwszy, oraz te odświeżone!

Nowości od Toyoty – japońskie spojrzenie na SUV 2025

Premiery SUV 2025 zacznijmy od kraju kwitnącej wiśni. Toyota RAV4 istnieje z nami od 1994 roku, a w 2019 roku w ofercie japońskiego koncernu pojawiła się generacja piąta, produkowana zresztą aż do teraz, lecz z wieloma zmianami „po drodze”, które dotyczą zarówno części mechanicznej tego auta, jak i stylistycznej. W najnowszej generacji, która ma zawitać do salonów już w 2025 roku, zmieni się bardzo wiele. Oczywiście zacznijmy od wyglądu zewnętrznego – pojazd będzie różnił się od swojego poprzednika głównie proporcjami; auto będzie bardziej muskularne, ale też przy okazji opływowe i ekonomiczne. Zmienią się także przednie reflektory, które – podobnie jak u wielu innych producentów – staną się wąskie i podłużne, dokładnie takie, jakie obecnie są przez klientów oceniane zdecydowanie najlepiej. We wnętrzu tymczasem dzieje się podobnie duże; od początku dostępne będą unowocześnione technologie i lepsze materiały, pod maskę trafią natomiast nowoczesne jednostki hybrydowe i typu plug-in. Silniki są zresztą głównym powodem odstąpienia marki od dotychczasowej płyty podłogowej na rzecz TNGA-K.

Toyota C-HR natomiast, produkowana w drugiej generacji od 2023 roku, w 2025 roku stanie się bardziej dopracowana. Niezmieniona pozostaje stylistyka, oparta na dynamicznej linii „super-coupé”, agresywnym profilu i ostrych liniach nadwozia. Pod maskę C-HR trafiła szeroka gama zelektryfikowanych napędów: od hybrydy 1.8 l i 2.0 l po plug-in hybrid z funkcją geofencingu, która automatycznie przełącza tryb jazdy na elektryczny w strefach niskiej emisji. We wnętrzu na kierowcę oraz pasażerów czeka nowoczesny, minimalistyczny projekt deski rozdzielczej z 12,3-calowym cyfrowym wyświetlaczem i systemem Smart Connect. Do tego zastosowano ekologiczne materiały, w tym tkaniny z recyklingu i elementy wyposażenia całkowicie wolne od produktów pochodzenia zwierzęcego.

  • Sfinansować te auta możesz na dwa sposoby – poprzez leasing operacyjny oraz wynajem długoterminowy samochodu. Dzięki tym dwóm rozwiązaniom możesz „zakupić” nowe auto i użytkować je przez kilka lat, po czym wykupić na własność bądź – co ciekawe – oddać finansującemu. Oba stanowią doskonały zamiennik zakupu samochodów za gotówkę i są bardzo korzystne finansowo – dowiedz się więcej odwiedzając nasz kalkulator leasingowy.

Europejskie nowości – premiery aut typu SUB 2025 ze Starego Kontynentu

Audi Q5 w trzeciej generacji, oznaczone wewnętrznie przez producenta jako GU, to duży krok naprzód firmy z Ingolstadt w segmencie SUV-ów klasy premium. Zmiany rozpoczynają się od technologii produkcji; nowy model bazuje bowiem na zaawansowanej platformie Premium Platform Combustion (PPC), dzięki której pod jego maskę mogą trafić najnowocześniejsze i najoszczędniejsze jednostki w ofercie tego koncernu, w tym MHEV. Wnętrze Q5 zyskało zupełnie nowy wygląd – dominują tu minimalistyczne linie, cyfrowy kokpit Audi Virtual Cockpit oraz 14,5-calowy ekran MMI, a całość dopełnia nowoczesny system oświetlenia ambientowego. Producent postawił także na unowocześnioną architekturę E³ 1.2, dzięki której pojazd odznacza się ponadprzeciętnymi możliwościami komunikacyjnymi, a także na duży komfort; pojemność bagażnika może wynosić nawet niespełna 1500 l, a pasażerowie przednich i tylnych foteli mogą doładować swoje smartfony mocą nawet do 100 W. 

Na rynek trafią także zupełnie nowe SUVy, takie jak Dacia Bigster; zupełnie nowy rozdział w historii tej rumuńskiej marki, która wchodzi na rynek większych aut w tym nadwoziu z modelem, który ma zmienić zasady gry w segmencie C-SUV. Bigster zachowuje filozofię marki – prostotę i funkcjonalność – ale wzbogaca ją o nowoczesne technologie i design pod przewodnictwem Davida Duranda. Samochód imponuje przestronnym wnętrzem, systemem multimedialnym z 10,1-calowym ekranem dotykowym oraz cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 7 lub 10 cali (zależnie od wersji) i ustawnym wnętrzem. Bagażnik ma długość załadunkową równą aż 270 cm, a funkcja „Easy Fold” umożliwia złożenie tylnej kanapy bezpośrednio za pomocą dźwigni znajdujących się po lewej i po prawej stronie. Praktyczność wspomaga także technologia YouClip; miejsca mocowania. Pod maską znajdziemy nowe, zelektryfikowane jednostki napędowe, w tym hybrydę o mocy 155 KM, a na zewnątrz – nowy materiał Starkle®, który stanowi zamiennik standardowego, dość nieatrakcyjnego plastiku. Bigster ma także pewne możliwości terenowe; napęd 4x4 oraz system kontroli zjazdu ze wzniesień czynią go idealnym wyborem dla rodzin szukających przygód poza utartymi szlakami.

SUV-y z Korei Południowej – premiery na 2025 rok

Kia Sportage w 2025 roku przechodzi odświeżenie, ale nie takie widoczne wyłącznie w broszurkach reklamowych, a wręcz ekstremalnie duże, które wyraźnie podnosi poprzeczkę w segmencie kompaktowych SUV-ów. Zmiany obejmują nową stylistykę z przodu, inspirowaną flagowym modelem EV9, przeprojektowane reflektory LED i zmodernizowane zderzaki. Wnętrze przeszło gruntowną modernizację – dominują tu dwa 12,3-calowe wyświetlacze z nowym oprogramowaniem „ccNC” oraz funkcją aktualizacji OTA. W topowych wersjach pojawi się także znakomity wyświetlacz HUD i możliwość uruchomienia auta odciskiem palca, a we wszystkich – nowy wygląd kierownicy oraz poziomy układ kratek nawiewu. Co ciekawe, samochód został wyposażony również w system phone-as-a-key, w którym to Twój telefon (jeśli jest wspierany) może działać jako kluczyk bezprzewodowy. Zawieszenie zostało zoptymalizowane pod kątem redukcji hałasu, a dodatkowe wygłuszenie poprawia komfort jazdy. Udoskonalono także wszystkie funkcje bezpieczeństwa, w tym utrzymanie pasa ruchu.

Hyundai Tucson (2025) to znakomity przykład na to, jak w atrakcyjny sposób udoskonalić bestseller, ale bez utraty jego motoryzacyjnego DNA. Nowa wersja charakteryzuje się przeprojektowanym przednim pasem z większymi światłami do jazdy dziennej w stylu „anielskich skrzydeł” oraz nową paletą kolorów, w tym odcieniami Cypress Green, Ultimate Red oraz wieloma innymi typowymi dla tej marki. Również wnętrze przeszło kompletną transformację – podwójne, zakrzywione wyświetlacze o przekątnej równej 12,3 cala, nowoczesna deska rozdzielcza i konsola środkowa z elektroniczną dźwignią zmiany biegów sprawiły, że Tucson trafił na nowy poziom swojej jakości. W zakresie napędów marka z Korei Południowej postawiła na różnorodność: masz ogromny wybór, od klasycznych silników spalinowych, przez miękkie hybrydy, aż po hybrydy plug-in z funkcją Green Zone Driving Mode, automatycznie przełączającą napęd na tryb elektryczny w strefach niskiej emisji. We wnętrzu tymczasem przeprojektowano fotele – zyskały nowy kształt – oraz materiały. Innych ciekawostek dowiesz się z artykułu nowy Hyundai Tucson 2024 – co nowego po lifcie?

Chińskie marki samochodów SUV na polskim rynku – nowe auta typu SUV 2025 z Państwa Środka

BAIC BJ40 to chińska odpowiedź na perełki motoryzacji z Europy oraz USA – to terenowy SUV o klasycznym, muskularnym wyglądzie, który łączy w jedną i spójną całość nowoczesne technologie z autentycznym charakterem samochodu typu 4x4. Pojazd został osadzony na solidnej ramie i wyposażony w napęd na cztery koła z blokadą przedniego i tylnego mostu, z uwagi na co imponuje parametrami off-roadowymi: 37° kąt natarcia i 35° zejścia to wyniki, które stawiają to auto w gronie najlepszych na bezdrożach. W znakomitej jeździe pomaga także duży prześwit, wynoszący ponad 220 mm, oraz zdolność brodzenia do 750 mm, co czyni go gotowym na każde wyzwanie. Wnętrze to zaskakująca mieszanka luksusu i funkcjonalności – w kabinie znajduje się aż pięć ekranów (w tym centralny 12,8 cala), system redukcji hałasu ANC, podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją masażu oraz ambientowe oświetlenie w 256 kolorach. Auto mimo muskularnej sylwetki zaskakuje zwrotnością – zawrócisz nim praktycznie „w miejscu”, gdyż zmierzona średnica zawracania wynosi oszałamiająco małe 9,8 m! 

BYD Tang to z kolei zupełnie inna filozofia i nieco odmienne spojrzenie na chińską motoryzację – to w pełni elektryczny SUV klasy premium, który redefiniuje pojęcie nowoczesnej mobilności przystępnej cenowo. Wiele dzieje się „pod maską”; samochód dysponuje naprawdę dużym jak na rynkowe standardy akumulatorem o pojemności 108,8 kWh, który wystarcza do pokonania aż 530 km (wg. testu WLTP) i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy. Auto wyróżnia futurystyczny design z charakterystycznym „smoczym przodem”, za którym kryje się przestronne, siedmioosobowe wnętrze z luksusowymi skórzanymi fotelami (podgrzewanymi i z funkcją masażu), 15,6-calowym obrotowym ekranem dotykowym oraz systemem audio Dynaudio z 12 głośnikami. Auto zostało wyposażone w technologię V2L (Vehicle to Load). Funkcja ta umożliwia zasilanie zewnętrznych urządzeń elektrycznych. Chiński producent traktuje poważnie także bezpieczeństwo; auto uzyskało w testach zderzeniowych Euro NCAP aż 5 gwiazdek (wynik maksymalny).

  • Koniecznie poznaj z bliska też inne chińskie auto, które zdaje się deptać po piętach mocnym, europejskim konkurentom. Przeczytaj więcej w artykule: Propozycja od BAIC: poznaj Beijing 7!

Podsumowanie – premiery samochodowe 2025 w pigułce

Jak więc widać, nowości motoryzacyjne w segmencie SUV na 2025 rok zapowiadają się ekscytująco dla miłośników motoryzacji, którzy cenią sobie z jednej strony nowoczesność, a z drugiej bezpieczeństwo i nowe, usprawnione technologie. Na rynku pojawią się zarówno odświeżone klasyki znane od lat – jak Toyota RAV4 i Hyundai Tucson, jak i te zupełnie nowe modele – jak Dacia Bigster – debiut marki w segmencie większych SUV-ów. Motoryzacyjną ofensywę przypuści również Azja – chiński BAIC BJ40 zaskoczy klientów ze Starego Kontynentu terenowymi możliwościami i nowoczesnym wnętrzem, a elektryczny BYD Tang powinien ugryźć część motoryzacyjnego tortu swoim imponującym zasięgiem i futurystycznymi technologiami. To rok pełen innowacji, nowych rozwiązań i emocji za kierownicą.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

(+48) 512 80 70 80

Najnowsze artykuły