Ford Kuga generacji trzeciej, który został poddany dogłębnemu liftingowi w 2024 roku, to wszechstronny SUV, który stanowi perłę w koronie tej amerykańskiej marki – jest pojemny, wygodny oraz elastyczny pod kątem możliwości personalizacji. Nie dziwi więc fakt, że cieszy się na rynku wręcz ogromną popularnością. Niestety, ale z uwagi na to dochodzi do pewnej dość irracjonalnej sytuacji – konfiguracja Forda Kuga jest bardzo skomplikowana i tego względu może zawrócić w głowie ogromną liczbą opcji. W końcu jedni kierowcy szukają maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa, inni – dynamicznego napędu i sportowego wyglądu, a jeszcze inni – niskiego spalania i przemyślanych rozwiązań na co dzień. Rozpracujmy więc wspólnie konfigurator Forda Kuga i wybierzmy takie opcje, które pozytywnie wpłyną na wartość tego auta przy odsprzedaży, wysokość rat leasingowych i opłacalność inwestycji.
Odpowiedzialna konfiguracja: Ford Kuga – dlaczego ma aż tak duże znaczenie?
Wartość rezydualna, czyli szacunkowa cena auta po zakończeniu leasingu lub wynajmu, jest w dużej mierze wypadkową tego, jak auto zostało skonfigurowane w trakcie jego zamówienia. Aspekty takie jak popularna jednostka napędowa, sensowne wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa czy lubiany kolor nadwozia zwiększają atrakcyjność auta na rynku wtórnym, a nieodpowiednio dobrane funkcje – wręcz zmniejszają. Co za tym idzie, dobre wyposażenie Forda Kuga sprawia, że dany egzemplarz lepiej utrzymuje swoją wartość, a Ty odzyskujesz większą część zainwestowanych środków w razie jego sprzedaży.
Wybory nietrafione – np. kontrowersyjna tapicerka, nietypowy kolor czy dodatki, które nie wnoszą realnej wartości użytkowej – mogą sprawić, że samochód straci więcej na wartości niż konkurencyjnie skonfigurowane egzemplarze. To już realna strata finansowa, gdyż niska wartość odsprzedaży Kuga może spowodować zupełny brak sensowności dokonania tej inwestycji. W praktyce warto co prawda myśleć o własnych preferencjach, ale także o tym, czego będą szukać nabywcy za kilka lat.
Dlatego w Car Lease Polska analizujemy każdy element konfiguracji Forda Kuga pod kątem opłacalności – pomożemy Ci w doborze silnika, wersji wyposażeniowej i dodatków, tak, aby auto było atrakcyjne zarówno dziś, jak i za trzy czy cztery lata.
Konfiguracja Forda Kuga – jakie opcje są interesujące, a jakie nie?
W wersji podstawowej Ford Kuga jest dość przyzwoicie doposażony; stanowi dobry wybór w swojej kategorii cenowej jako „bazowa” wersja. Lecz dopiero rozsądny dobór dodatków i wersji wyposażeniowej umożliwia uwolnienie pełnego potencjału tego crossovera – zarówno pod kątem komfortu, jak i wartości rezydualnej. Uwaga – tu na klientów czyha pierwsza pułapka – producent celowo rozdzielił istotne funkcje na różne pakiety. Nie po to, aby ułatwić dokonanie zakupu, lecz po to, aby klient był zmuszony do wzięcia także innych dodatków.
Jeśli liczy się dla Ciebie dobra wartość odsprzedaży Kugi, szczególną uwagę zwróć na elementy zwiększające bezpieczeństwo i wygodę jazdy. Pakiet Driver Assistance, zawierający m.in. system kamer 360°, adaptacyjny tempomat i Blind Spot Assist, może podnieść wartość odsprzedaży – ale tylko w niższych wersjach Titanium czy ST-Line, gdzie wymaga dopłaty. W wersjach ST-Line X i Active X jest już standardem.
Z kolei pakiety o charakterze czysto stylistycznym, jak np. Black (z felgami 20” i czarnym dachem), wyglądają efektownie, ale ich wpływ na wartość rezydualną jest mocno dyskusyjny, aby nie rzec – znikomy. Na rynku wtórnym liczy się bowiem przede wszystkim funkcjonalność i rozsądna estetyka – zbyt ekstrawaganckie dodatki mogą wręcz utrudnić sprzedaż auta, a już z całą pewnością się nie zwrócą. Trudno bowiem oczekiwać, że klient zapłaci kilka tysięcy więcej wyłącznie np. za czarny dach, kiedy tuż obok może stać egzemplarz bez tej opcji, a znacznie tańszy.
Konfigurator: Ford Kuga – jaki silnik warto wybrać?
Konfigurator Forda Kuga otwierają silniki; wybór odpowiedniego ma ogromne znaczenie dla komfortu codziennej jazdy, kosztów eksploatacji i wartości auta w przyszłości. Warto je zatem poznać nieco bliżej.
Informacje: |
1.5 EcoBoost 150 KM, M6 |
Skrzynia biegów: |
M6 |
Rodzaj paliwa: |
Benzyna |
Moc systemowa: |
110 kW / 150 KM |
Rodzaj napędu: |
FWD |
Przyspieszenie (0–100 km/h): |
9,9 s |
Prędkość maksymalna: |
195 km/h |
Max moment obrotowy: |
240 Nm / 1600–4000 obr./min |
Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany): |
6,4–7,0 l/100 km |
Emisja CO₂: |
145–160 g/km |
Informacje: |
1.5 EcoBoost 186 KM, A8 |
Skrzynia biegów: |
A8 |
Rodzaj paliwa: |
Benzyna |
Moc systemowa: |
137 kW / 186 KM |
Rodzaj napędu: |
FWD |
Przyspieszenie (0–100 km/h): |
9,5 s |
Prędkość maksymalna: |
200 km/h |
Max moment obrotowy: |
240 Nm / 1600–4000 obr./min |
Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany): |
6,8–7,6 l/100 km |
Emisja CO₂: |
154–174 g/km |
Informacje: |
2.5 FHEV 180 KM |
Skrzynia biegów: |
eCVT |
Rodzaj paliwa: |
Benzyna + EV |
Moc systemowa: |
132 kW / 180 KM |
Rodzaj napędu: |
FWD |
Przyspieszenie (0–100 km/h): |
9,1 s |
Prędkość maksymalna: |
196 km/h |
Max moment obrotowy: |
b.d. |
Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany): |
5,3–6,0 l/100 km |
Emisja CO₂: |
122–138 g/km |
Informacje: |
2.5 FHEV 183 KM (AWD) |
Skrzynia biegów: |
eCVT |
Rodzaj paliwa: |
Benzyna + EV |
Moc systemowa: |
135 kW / 183 KM |
Rodzaj napędu: |
AWD |
Przyspieszenie (0–100 km/h): |
8,3 s |
Prędkość maksymalna: |
196 km/h |
Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany): |
5,7–6,2 l/100 km |
Emisja CO₂: |
130–143 g/km |
Informacje: |
2.5 PHEV 243 KM |
Skrzynia biegów: |
eCVT |
Rodzaj paliwa: |
Benzyna + EV (Plug-in) |
Moc systemowa: |
179 kW / 243 KM |
Rodzaj napędu: |
FWD |
Przyspieszenie (0–100 km/h): |
7,3 s |
Prędkość maksymalna: |
200 km/h |
Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany): |
0,9–1,2 l/100 km |
Emisja CO₂: |
120–135 g/km (20–28 g/km z naładowaną baterią) |
Wartość odsprzedaży Kugi ma dla Ciebie duże znaczenie? To wiedz, że pod kątem najwyższej prognozowanej ceny jego sprzedaży na rynku wtórnym za kilka lat, rekomendujemy wersję 2.5 Plug-In Hybrid FWD eCVT. Jednostka ta łączy niskie zużycie paliwa, możliwość jazdy w trybie elektrycznym i coraz większe zainteresowanie klientów autami niskoemisyjnymi, ponadto w przyszłości może być opłacalna pod kątem stricte finansowym dla firm, np. w kwestii odliczeń i ulg.
Pakiety: Kuga, którą z łatwością dopasujesz do swoich wymogów i oczekiwań
Większość klientów największą uwagę zwraca na pakiety. Kuga, jako auto będące jednym z najważniejszych w katalogu tej marki, jest w tej kwestii szczególnie dopracowane. Marka przygotowała trzy warianty:
- Pakiet Driver Assistance – to zaawansowany zestaw systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, obejmujący m.in. kamery 360°, adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola czy asystenta zmiany pasa ruchu. Pakiet znacząco poprawia komfort i bezpieczeństwo jazdy, szczególnie w mieście i w długich trasach. W wersjach ST-Line X i Active X jest dostępny w standardzie, w pozostałych wymaga dopłaty 6 000 zł – warto ją ponieść; skorzysta na tym minimalna utrata wartości Kugi.
- Pakiet Winter – perfekcyjny do jazdy w polskich warunkach klimatycznych, obejmuje m.in. podgrzewane fotele (przednie i tylne), podgrzewaną kierownicę oraz szybę czołową Quickclear. Te elementy zdecydowanie zwiększają komfort codziennego użytkowania, zwłaszcza zimą. Koszt pakietu to 3 000 zł i zdecydowanie warto go rozważyć, również z uwagi na jego atrakcyjność na rynku wtórnym. To pakiet Kuga, który nie wchodzi w skład standardowego wyposażenia żadnego wariantu.
- Pakiet Black – to wyposażenie Ford Kuga dostępne wyłącznie w wersji ST-Line X, które podkreśla dynamiczny, wyróżniający się charakter tego samochodu. W jego skład wchodzą m.in. 20-calowe czarne felgi, czarny dach i lusterka oraz czarne akcenty stylistyczne na zderzakach. Pakiet kosztuje 7 500 zł – to opcja głównie wizualna, więc opłacalność pod kątem wartości rezydualnej będzie zależeć od gustu przyszłych nabywców; warto rozważyć ją raczej jako dodatek wizerunkowy niż inwestycję zwrotną.
Konfigurator Forda Kugi jest bogaty także pod kątem pojedynczych opcji. Warto zwrócić uwagę na reflektory matrycowe Dynamic Matrix LED (5 000 zł) oraz head-up display (2 500 zł). To rozwiązania technologiczne, które poprawiają komfort i bezpieczeństwo jazdy, a jednocześnie mogą mieć pozytywny wpływ na wartość rezydualną – coraz więcej nabywców poszukuje takich udogodnień w autach z drugiej ręki. Natomiast dach panoramiczny to z kolei opcja atrakcyjna wizualnie i zwiększająca prestiż auta, ale jej wysoka cena rzadko zwraca się przy odsprzedaży – kosztuje bowiem 6 000 zł i nie podniesie nadmiernie wartości odsprzedaży Kugi. Podobnie sytuacja wygląda z felgami 20” – kosztują aż 5 100 zł lub 7 500 zł w pakiecie Black, a różnica w odbiorze auta jest raczej subiektywna i nie przekłada się na proporcjonalny wzrost wartości końcowej.
Konfigurator Ford Kuga – dostępne wersje wyposażenia
- Titanium – to bazowa, ale i bardzo przyzwoita wersja. Znajdziesz tu m.in. reflektory Full LED, 17-calowe felgi aluminiowe, kamerę cofania, bezprzewodową ładowarkę do smartfona oraz system multimedialny SYNC 4 z 13,2-calowym ekranem. Do tego dochodzi także zestaw podstawowych systemów bezpieczeństwa – w tym Pre-Collision Assist czy Lane Keeping System. Klienci, którzy decydują się na leasing operacyjny, wybierają tę wersję z uwagi na bardzo niskie koszty, ale też mniejszy komfort.
- ST-Line – wersja o sportowym charakterze, wyróżniająca się 18-calowymi felgami, stylizacją ST-Line (m.in. sportowe zderzaki, czarne akcenty, ciemna podsufitka) oraz zawieszeniem o usztywnionej charakterystyce. Wewnątrz pojawia się tapicerka z czerwonymi przeszyciami i deska rozdzielcza w kolorze karbonu. To dobry wybór dla osób zdecydowanych na leasing Ford, które szukają bardziej dynamicznego wyglądu bez konieczności dopłaty do topowych wersji.
- ST-Line X – najbardziej zaawansowana wersja sportowa, która przyciąga nabywców szeregiem dodatków zarówno wizualnych, jak i funkcjonalnych. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. system kamer 360°, nagłośnienie B&O, fotele AGR z elektryczną regulacją, a także pełny pakiet systemów asystujących kierowcy (Blind Spot Assist, Reverse Brake Assist, Lane Centring). Do tego dochodzą detale stylistyczne – jak czerwone zaciski hamulcowe, spoiler czy czarne dodatki z zewnątrz. To dobry wybór na leasing Ford Kuga, jeśli cenisz sobie dynamiczną estetykę, ale nie zwracasz uwagi na minimalną utratę wartości Forda Kuga.
- Active – wersja inspirowana stylem crossoverów, z zawieszeniem o zwiększonym prześwicie i pakietem stylistycznym Active (nakładki na nadkola i zderzaki, wykończenia w kolorze aluminium). Wnętrze wykończone jest tapicerką Active, a deska rozdzielcza imituje drewno. To dobra opcja na wynajem długoterminowy Ford dla osób ceniących sobie głównie outdoorowy styl i większą wszechstronność w codziennym użytkowaniu.
- Active X – najbardziej zaawansowana wersja „terenowa” Forda Kugi, która łączy styl Active z bogatym wyposażeniem znanym z wersji ST-Line X. Znajdziemy tu m.in. system kamer 360°, nagłośnienie B&O, panoramiczne szyby i pełny pakiet systemów wspomagania jazdy. Wersja ta łączy funkcjonalność, prestiż i bezpieczeństwo – dlatego może wpływać na minimalną utratę wartości Forda Kugi.
Na jaki kolor nadwozia w konfiguratorze Forda Kuga warto się zdecydować pod kątem finansowym?
Konfiguracja Forda Kugi, zaplanowana pod kątem przyszłej wartości rezydualnej, powinna opierać się na najbardziej neutralnych i jednocześnie najbezpieczniejszych kolorach – Agate Black, Frozen White oraz Solar Silver. Są uniwersalne, dobrze znoszą upływ czasu i łatwo znajdują nabywców na rynku wtórnym.
Z drugiej strony, wszyscy chcą auto spersonalizować także typowo „dla siebie” – w takim przypadku być może warto rozważyć dopłatę do kolorów specjalnych takich jak Lucid Red (3 800 zł) czy Desert Island Blue (3 800 zł). Wszystkie te wiążą się z dodatkowymi kosztami, ale w zamian wyróżniają auto wizualnie, przez co może ono szybciej przyciągnąć uwagę potencjalnych kupców wśród masy egzemplarzy w typowych barwach. Warunkiem opłacalności jest jednak umiarkowanie – zbyt ekstrawaganckie lakiery (np. Bursting Green) mogą ograniczyć grono odbiorców i „odsiać” część zainteresowanych.
Konfiguracja Ford Kuga – na jakie wnętrze warto się zdecydować?
Zainteresowani Fordem Kugą mogą wybierać spośród kilku wariantów wykończenia wnętrza, które są ściśle powiązane z wyborem wersji wyposażeniowej. Wersje Titanium i Active bazują na tapicerce materiałowej – w Titanium utrzymanej w klasycznym, stonowanym stylu, natomiast w Active wyróżniającej się przeszyciami i stylistyką outdoorową. Wersje te dobrze sprawdzą się u klientów ceniących prostotę i funkcjonalność, jednak brak bardziej prestiżowych materiałów może ograniczać ich atrakcyjność przy odsprzedaży.
Z kolei w wersjach ST-Line, ST-Line X oraz Active X producent postawił na wykończenie wnętrza o bardziej wyrazistym charakterze. W ST-Line wzrok przyciąga sportowa tapicerka materiałowa z czerwonymi akcentami, natomiast w wersjach X – tapicerka częściowo skórzana – w stylizacji sportowej lub terenowej, zależnie od odmiany. To właśnie te bardziej rozbudowane wersje tapicerek – zwłaszcza z fotelami AGR o elektrycznej regulacji – warto rozważyć pod kątem wysokiej wartości odsprzedaży Forda Kuga. Wynika to z tego, że skórzane wykończenia wciąż są wysoko cenione na rynku wtórnym i przyciągają większą uwagę nabywców, bez względu na segment pojazdu.
Rekomendacje Car Lease Polska: optymalna konfiguracja Forda Kuga wedle naszych ekspertów!
W przypadku Forda Kuga jako Car Lease Polska rekomendujemy wersję Titanium z napędem 2.5 FHEV 180 KM eCVT FWD i lakierem Magnetic Grey (dopłata 3 200 zł). To optymalna konfiguracja dla większości kierowców. Pod maskę trafił zatem nowoczesny napęd hybrydowy, cechujący się umiarkowanym zużyciem paliwa i niską emisją CO₂, a przy tym powinien okazać się wysoce popularny (wedle prognoz ekspertów Car Lease Polska) na rynku wtórnym. We wnętrzu tymczasem dominuje tapicerka materiałowa Nova/Eton z przeszyciami w kolorze Metal Grey; to bezpieczny i funkcjonalny wybór, który nie generuje zbędnych kosztów, a dobrze się sprawdza w codziennym użytkowaniu. To rozsądny wybór dla klientów szukających solidnego SUV-a, który nie straci zbyt wiele na wartości po zakończeniu umowy. |
Konfigurator Ford Kuga: jak każda opcja wpływa na Twoje finanse?
Każde wyposażenie Forda Kugi – od wersji silnikowej po kolor lakieru – ma wpływ na wysokość opłaty początkowej. Im droższa konfiguracja, tym większy wkład własny może być wymagany przez instytucję finansującą, gdyż stanowi ona procent ceny Twojego auta. Jeśli więc podniesiesz wartość swojego auta o 20 000 zł, to przy 30-procentowej wpłacie będziesz musiał przelać finansującemu o 6 000 zł więcej względem wersji bazowej.
Również miesięczne raty leasingowe zależą bezpośrednio od wybranych opcji; bogatsze wyposażenie, wersje z automatyczną skrzynią biegów lub lakier metalizowany podnoszą bowiem wartość katalogową auta. A to przekłada się na wyższe koszty finansowania w ujęciu miesięcznym.
Trzeci aspekt to wartość wykupu oraz atrakcyjność auta po zakończeniu umowy. Konfiguracje oparte na wersjach ST-Line X lub Active X z dodatkami takimi jak reflektory matrycowe, pakiet Winter czy system kamer 360°, zwiększają szansę na szybką i korzystną sprzedaż pojazdu. Auto dobrze skonfigurowane technicznie i wizualnie, przy zachowaniu umiaru w dopłatach, jest po prostu łatwiejsze do spieniężenia – zarówno przez użytkownika, jak i firmę leasingową.
Konfigurator Forda Kuga dostosowany do Ciebie – podsumowanie
Świadoma konfiguracja Forda Kugi to świadoma inwestycja: Twoje wybory zwracają się w trakcie użytkowania, jak i przy zakończeniu umowy leasingowej lub odsprzedaży auta. Dobór odpowiednich wersji wyposażeniowych, przemyślanych dodatków i popularnych kolorów przekłada się na niższe koszty finansowania, lepszą wartość rezydualną i łatwiejszą sprzedaż. W Car Lease Polska pomożemy Ci tak skonfigurować auto, by łączyło przyjemność z jazdy z opłacalnością – zarówno dziś, jak i w przyszłości.