Mazda CX-30: Optymalna konfiguracja kompaktowego crossovera – jak zminimalizować utratę wartości przy odsprzedaży?

Mazda CX-30 to kompaktowy crossover klasy premium, który oczarowuje kunsztem japońskich rzemieślników Takumi, szlachetnym designem opartym na filozofii KODO oraz dopracowaną technologią Skyactiv. Wytrychem do pełnej satysfakcji – zarówno w czasie użytkowania, jak i przy ewentualnej odsprzedaży – jest jednak przede wszystkim odpowiednia konfiguracja. Chętnie ją przybliżymy w naszym poradniku. Zapraszamy więc do lektury!

Author
Karol Krużycki

Data publikacji: 

  1. Car Lease Polska
  2. Blog
  3. Mazda CX-30: Optymalna konfiguracja kompaktowego crossovera – jak zminimalizować utratę wartości przy odsprzedaży?

Mazda CX-30, produkowana od początku 2019 roku, to kompaktowy crossover klasy premium, który oczarowuje kunsztem japońskich rzemieślników Takumi, szlachetnym designem opartym na filozofii KODO oraz dopracowaną technologią Skyactiv. Jednym słowem – zachwyca wszystkich wielbicieli motoryzacji prosto z kraju kwitnącej wiśni. Wytrychem do pełnej satysfakcji – zarówno w czasie użytkowania, jak i przy ewentualnej odsprzedaży – jest jednak przede wszystkim odpowiednia konfiguracja. Mazda CX-30 to bowiem auto, które można w ogromnym stopniu nie dość, że spersonalizować, to także chronić jego wartość rezydualną w przyszłości. Pomożemy precyzyjnie dobrać wersję silnikową, napęd, wyposażenie oraz pakiety dodatkowe; wszystko po to, aby zminimalizować utratę wartości auta, a jednocześnie zmaksymalizować komfort i radość z jazdy. Zapraszamy do lektury!

Mazda CX-30: konfiguracja – czy ma aż tak duże znaczenie?

Krótka odpowiedź – zdecydowanie tak; to niezwykle istotna kwestia dla każdego zmotoryzowanego. Konfiguracja Mazdy CX-30 to wręcz absolutna podstawa – dzięki niej można dopasować ten pojazd dosłownie idealnie do swoich indywidualnych potrzeb i stylu życia, jak i w pewnym stopniu zwiększyć swoją radość z jego eksploatacji. 

Jedni, oglądając konfigurator Mazdy CX-30, za priorytet uznają bezpieczeństwo i wybierają dodatkowe systemy asystujące, inni stawiają na wydajność i dynamiczne jednostki napędowe, a jeszcze inni szukają maksymalnej oszczędności w codziennej eksploatacji. Co ważne, każdy z nich chce stworzyć auto na miarę swoich potrzeb. Problem polega na tym, że opcji jest naprawdę wiele, co może prowadzić do dezorientacji – szczególnie gdy każda decyzja ma wpływ na cenę, leasing i wartość auta przy odsprzedaży. 

W Car Lease Polska pomagamy przejść przez konfigurator Mazdy CX-30 krok po kroku – tak, by uniknąć nietrafionych wyborów i stworzyć konfigurację, która będzie rozsądna dziś i korzystna w przyszłości.

Dlaczego utrata wartości Mazdy CX-30 powinna być dla każdego priorytetem?

Wybór odpowiednich opcji wyposażenia ma ogromne znaczenie dla wartości rezydualnej, czyli kwoty, jaką można odzyskać przy późniejszej odsprzedaży auta. Najpewniej – tuż po wykupie go z leasingu. Niestety tu na każdego nabywcę czyha mnóstwo pułapek. Uznawane przez wiele osób za najlepsze opcje Mazdy CX-30 wcale nie muszą bowiem przekładać się bezpośrednio na wyższą cenę na rynku wtórnym – to zresztą typowe dla wyposażenia niszowego lub skierowanego do bardzo wąskiej grupy odbiorców. Z drugiej jednak są też takie elementy wyposażenia, których brak może skutecznie zniechęcić potencjalnych nabywców – mowa tu chociażby o automatycznej skrzyni biegów, systemach bezpieczeństwa czy wyższej wersji silnikowej. 

  • W Car Lease Polska pomagamy tak dobrać konfigurację Mazdy CX-30, aby inwestycja w dodatkowe opcje była przemyślana, opłacalna i zabezpieczała wartość auta w przyszłości. Pomożemy Ci także w znalezieniu topowej oferty na leasing operacyjny pod kątem niskich kosztów, dzięki któremu i oszczędzisz, i zachowasz finansowe bezpieczeństwo.

Poza tym równie istotna jak sama cena opcji jest ich atrakcyjność z punktu widzenia przyszłego właściciela – to właśnie ona warunkuje, jak łatwo i za ile sprzedamy auto po zakończeniu umowy leasingu Mazdy czy wynajmu długoterminowego. W końcu nie lubimy tracić pieniędzy bez sensu – a zbyt duża utrata wartości auta jest taką właśnie stratą.

Mazda CX-30 – konfigurator: co wybrać, a czego nie dotykać?

W Maździe CX-30 już w standardzie można liczyć na naprawdę kompletny pakiet wyposażenia – m.in. zaawansowane systemy bezpieczeństwa, rozbudowane multimedia czy komfortowe wnętrze. Nie każdemu kierowcy taka konfiguracja jednak wystarczy. Szczególnie niepocieszone standardową konfiguracją Mazdy CX-30 mogą być osoby o nietypowych oczekiwaniach, przyzwyczajeniach lub po prostu wyższym poziomie wymagań; tacy klienci mogą odczuwać potrzebę dostosowania auta do własnych potrzeb. Fabryczna specyfikacja jest tworzona z myślą o przeciętnym nabywcy – dlatego często nie zawiera indywidualnych akcentów czy zaawansowanych technologii, które realnie podnoszą komfort użytkowania. Bywają jednak dość drogie, dlatego mają wpływ na to, jak kosztowny okaże się w ostatecznym rozrachunku leasing Mazdy CX30.

Mazda CX-30 – konfigurator jednostek napędowych: jakie silniki można wybrać?

Wybór odpowiedniej jednostki napędowej to jedna z najważniejszych decyzji w trakcie konfiguracji Mazdy CX-30. To właśnie silnik wpływa bezpośrednio na radość z jazdy, dynamikę oraz komfort podróżowania, a jednocześnie na koszty codziennej eksploatacji – zużycia paliwa, opłat eksploatacyjnych i wartości auta w przyszłości.

Nazwa silnika:

SKYACTIV-G 2.0 122 KM (6MT, napęd na przednią oś)

Skrzynia biegów:

6MT

Rodzaj paliwa:

Benzyna 95 RON

Moc systemowa:

90 kW / 122 KM

Rodzaj napędu:

Przednia oś

Przyspieszenie (0-100km/h):

10,6 s

Prędkość maksymalna:

186 km/h

Max moment obrotowy:

213 Nm / 4000 obr./min

Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany):

6,2 l/100 km

Emisja CO2:

141 g/km

 

Nazwa silnika:

SKYACTIV-G 2.0 122 KM (6AT, napęd na przednią oś)

Skrzynia biegów:

6AT

Rodzaj paliwa:

Benzyna 95 RON

Moc systemowa:

90 kW / 122 KM

Rodzaj napędu:

Przednia oś

Przyspieszenie (0-100km/h):

11,2 s

Prędkość maksymalna:

186 km/h

Max moment obrotowy:

213 Nm / 4000 obr./min

Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany):

6,6 l/100 km

Emisja CO2:

151 g/km

 

Nazwa silnika:

SKYACTIV-G 2.0 122 KM (6MT, napęd na wszystkie koła)

Skrzynia biegów:

6MT

Rodzaj paliwa:

Benzyna 95 RON

Moc systemowa:

90 kW / 122 KM

Rodzaj napędu:

Wszystkie koła

Przyspieszenie (0-100km/h):

11,1 s

Prędkość maksymalna:

182 km/h

Max moment obrotowy:

213 Nm / 4000 obr./min

Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany):

6,8 l/100 km

Emisja CO2:

153 g/km

 

Nazwa silnika:

SKYACTIV-G 2.0 122 KM (6AT, napęd na wszystkie koła)

Skrzynia biegów:

6AT

Rodzaj paliwa:

Benzyna 95 RON

Moc systemowa:

90 kW / 122 KM

Rodzaj napędu:

Wszystkie koła

Przyspieszenie (0-100km/h):

11,7 s

Prędkość maksymalna:

182 km/h

Max moment obrotowy:

213 Nm / 4000 obr./min

Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany):

7,3 l/100 km

Emisja CO2:

165 g/km

 

Nazwa silnika:

SKYACTIV-X 2.0 180 KM (6MT, napęd na przednią oś)

Skrzynia biegów:

6MT

Rodzaj paliwa:

Benzyna 95 RON

Moc systemowa:

132 kW / 180 KM

Rodzaj napędu:

Przednia oś

Przyspieszenie (0-100km/h):

8,5 s

Prędkość maksymalna:

204 km/h

Max moment obrotowy:

224 Nm / 3000 obr./min

Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany):

5,9 l/100 km

Emisja CO2:

133 g/km

 

Nazwa silnika:

SKYACTIV-X 2.0 180 KM (6AT, napęd na przednią oś)

Skrzynia biegów:

6AT

Rodzaj paliwa:

Benzyna 95 RON

Moc systemowa:

132 kW / 180 KM

Rodzaj napędu:

Przednia oś

Przyspieszenie (0-100km/h):

8,8 s

Prędkość maksymalna:

204 km/h

Max moment obrotowy:

224 Nm / 3000 obr./min

Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany):

6,5 l/100 km

Emisja CO2:

146 g/km

 

Nazwa silnika:

SKYACTIV-X 2.0 180 KM (6MT, napęd na wszystkie koła)

Skrzynia biegów:

6MT

Rodzaj paliwa:

Benzyna 95 RON

Moc systemowa:

132 kW / 180 KM

Rodzaj napędu:

Wszystkie koła

Przyspieszenie (0-100km/h):

8,9 s

Prędkość maksymalna:

204 km/h

Max moment obrotowy:

224 Nm / 3000 obr./min

Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany):

6,5 l/100 km

Emisja CO2:

146 g/km

 

Nazwa silnika:

SKYACTIV-X 2.0 180 KM (6AT, napęd na wszystkie koła)

Skrzynia biegów:

6AT

Rodzaj paliwa:

Benzyna 95 RON

Moc systemowa:

132 kW / 180 KM

Rodzaj napędu:

Wszystkie koła

Przyspieszenie (0-100km/h):

9,2 s

Prędkość maksymalna:

204 km/h

Max moment obrotowy:

224 Nm / 3000 obr./min

Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany):

7,0 l/100 km

Emisja CO2:

160 g/km


Pod kątem najwyższej wartości rezydualnej Mazdy CX-30 rekomendujemy wybór jednostki SKYACTIV-X 2.0 o mocy 180 KM z napędem na przednią oś i automatyczną skrzynią biegów (6AT). To wedle naszej opinii jedna z najbardziej pożądanych konfiguracji na rynku wtórnym – łączy wysoką moc, oszczędność paliwa oraz komfort jazdy, co znacząco zwiększa szanse na korzystną odsprzedaż.

Najlepsze opcje Mazdy CX-30 – za które warto zapłacić, a za które nie?

Wśród najlepszych opcji dodatkowych Mazdy CX-30 warto wyróżnić szereg ciekawych dodatków, które mogą poprawić komfort i funkcjonalność na co dzień. Przykładowo: dla estetów marka przygotowała aluminiowe pedały (ok. 1 100 zł), które dodają sportowego charakteru wnętrzu, a podświetlenie podłogi (830 zł) tworzy przyjemną atmosferę nocą. Hak holowniczy za 3 700 zł to natomiast świetna inwestycja dla osób aktywnych, tak samo jak relingi dachowe (ok. 2 500 zł), które zwiększają możliwości transportowe auta. Nie może też obyć się bez bezprzewodowego Apple CarPlay i Android Auto – za jedyne 800 zł to opcja, którą zdecydowanie warto dodać do swojej konfiguracji, nawet jeśli nie planujesz intensywnego korzystania. Jest to takie rozwiązanie, którego brak może zniechęcić przyszłego nabywcę do zakupu Twojego auta na rynku wtórnym.

Na utratę wartości Mazdy CX-30 wpływają także aluminiowe felgi; to kolejny element konfiguracji, który może odmienić wygląd całego auta, ale ma też wpływ na koszt – bo często ich wybór wiąże się z przejściem na wyższy poziom wyposażenia. W Maździe CX-30 znajdziemy felgi w rozmiarach od 16 do 18 cali, dostępne w odcieniu jasnoszarym, ciemnoszarym, a także czarnym. Estetycznie najlepiej prezentują się 18-calowe felgi czarne lub srebrne, które optycznie powiększają samochód i nadają mu bardziej dynamicznego charakteru. W Car Lease Polska rekomendujemy ich wybór przy wersjach Homura, Nagisa lub Takumi.

Dostępne pakiety w konfiguratorze Mazda CX-30:

  • Prime-Line – wersja wyposażeniowa, którą mimo atrakcyjnej ceny cechuje raczej solidny zestaw funkcji codziennego użytku. Znajdziemy tu m.in. reflektory LED, system Mazda Connect z dużym ekranem 10,25”, jak i bezprzewodowe interfejsy Apple CarPlay i Android Auto (w innych wersjach opcja wymaga dopłaty 800 zł). Komfort jazdy zwiększa oczywiście klimatyzacja manualna i podgrzewane lusterka boczne.
  • Centre-Line – wersja stworzona z myślą o kierowcach oczekujących większego komfortu i nowoczesnych udogodnień. Znajdziemy tu, choć nie tylko, m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, podgrzewane fotele i kierownicę oraz system bezkluczykowy Smart Keyless – niezbędnik dla „gadżeciarzy”. Uzupełnieniem są większe, bo 18-calowe felgi, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz lusterko wsteczne elektrochromatyczne.
  • Homura – to konfiguracja Mazdy CX-30 o sportowym zacięciu i wyróżniającej się stylistyce. Czarne detale nadwozia, czerwone przeszycia tapicerki i przyciemniane szyby – wszystko to nadaje autu dynamicznego charakteru, który ogromnie podoba się grupie nieco młodszych klientów. Komfort użytkowania podnoszą elektryczna klapa bagażnika, ładowarka indukcyjna i rozszerzone multimedia.
  • Nagisa – elegancka i wyróżniająca się wersja prosto z konfiguratora Mazdy CX-30 luksusowym wykończeniem wnętrza. Tapicerka łączy zamsz z ekoskórą w kolorze Terracotta, a o odczucia akustyczne dba najnowocześniejsze na rynku nagłośnienie BOSE z wieloma głośnikami rozmieszczonymi w różnych częściach kabiny. Wysoki komfort uzupełnia także bardzo wygodna elektryczna klapa bagażnika, przyciemniane szyby i pamięć ustawień lusterek.
  • Exclusive-Line – zaawansowany technologicznie pakiet dla osób stawiających na przewagę wyposażenia premium nad zwykłością. Wyróżnia się m.in. systemem kamer 360 – bardzo pomocnym w parkowaniu – reflektorami matrycowymi z ALH oraz zaawansowanym wsparciem kierowcy (CTS, Driver Alert). Na pokładzie znajdziesz także nagłośnienie BOSE, tapicerkę z podgrzewaniem i lusterko bezramkowe.
  • Takumi – topowa konfiguracja Mazdy CX-30 stworzona z myślą o maksymalnym luksusie i technologii. Na kierowcę czeka skórzana tapicerka, pełen pakiet systemów wspomagających kierowcę oraz wysokiej klasy system audio BOSE; wszystko to zapewnia wyjątkowe doznania w każdej podróży. Dodatkowo model wyposażony jest w łopatki do zmiany biegów (AT), reflektory matrycowe i system kamer 360.

Jaki kolor nadwozia w konfiguratorze Mazdy CX-30 wybrać, aby zachować wysoką wartość rezydualną?

Chcąc, aby minimalna amortyzacja CX-30 w leasingu w Warszawie i innych miastach stała na odpowiednio wysokim poziomie, podejdź do tematu strategicznie – nie tylko pod kątem opcji dodatkowych, ale też wyglądu Twojego auta. W końcu nie bez powodu mówi się, że na rynku wtórnym klienci kupują oczami i sercem. 

Warto rozważyć inwestycję w lakier niemetalizowany – zwłaszcza w przypadku kolorów takich jak Soul Red Crystal (4 100 zł), który cieszy się dużym uznaniem i wyróżnia auto na rynku wtórnym. Jest jednak dość drogi, dlatego być może lepiej sprawdzi się nietypowy beż – Zicron Sand, za 2 800 zł. Nie polecamy wersji Snowflake White za 2 800 zł – niewiele osób zauważy różnicę pomiędzy nim, a bezpłatną bielą w standardzie.

Mała utrata wartości Mazdy CX-30 – czy wnętrze ma na nią wpływ?

Szeroki wybór tapicerek, które w zależności od wersji mogą diametralnie zmienić charakter kabiny – od stonowanego minimalizmu po luksusową elegancję, to punkt programu marki Mazda. Firma bowiem traktuje wnętrze jako jedną z najważniejszych pozycji w konfiguratorze Mazdy CX-30. 

Podstawową opcją jest tapicerka materiałowa w kolorze Dark Gray, dostępna m.in. w wersji Prime-Line, która prezentuje się schludnie, elegancko i typowo, choć nie bogato pod kątem funkcjonalności. Ta pojawia się dopiero nieco wyżej w konfiguracji wraz z funkcją podgrzewanych foteli, którą polecamy jako minimum komfortu w polskim klimacie. Dostępna jest m.in. w Centre-Line i Exclusive-Line. Dla osób ceniących wyrazisty styl dobrym wyborem może być czarna tapicerka z czerwonymi przeszyciami (wersja Homura), która dodaje sportowego charakteru bez ogromnych kosztów.

Wysoką wartość rezydualną Mazdy CX-30 zachowasz także z tapicerką Terracotta (zamsz + skóra ekologiczna) w kolorze brązowym, dostępną w wersji Nagisa – wyjątkowo efektowną wizualnie, a jednocześnie mniej zobowiązującą niż skóra naturalna. Z kolei dla najbardziej wymagających przygotowano czarną tapicerkę skórzaną z funkcją podgrzewania (Takumi) oraz białą skórzaną, która również wymaga najwyższej wersji wyposażenia – a co za tym idzie, znacznej dopłaty.

W Car Lease Polska rekomendujemy wybór czarnej skóry w wersji Takumi – to kompromis między prestiżem a praktycznością, który ma realny wpływ na odbiór auta na rynku wtórnym i może pomóc utrzymać jego wartość na wysokim poziomie.

Rekomendacje Car Lease Polska: optymalna konfiguracja Mazdy CX-30 wedle naszych ekspertów!

Jako Car Lease Polska rekomendujemy zupełnie podstawową Mazdę CX-30; Prime-Line z jednostką Skyactiv-G 2.0 o mocy 122 KM, manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś – to absolutnie najprostsza, ale bardzo dobrze przemyślana konfiguracja pod kątem relacji wydatków do zysków w odleglejszym terminie. W standardzie znajdziesz m.in. 10,25-calowy ekran Mazda Connect, reflektory LED, systemy bezpieczeństwa oraz klimatyzację manualną. Samo to w tym segmencie już teraz uchodzi za kompletny zestaw do codziennego użytkowania. Podobnie ma się także lakier bazowy oraz materiałowa tapicerka w kolorze Dark Gray – te elementy wyposażenia nie generują dodatkowych kosztów, ale są uniwersalne i bezpieczne z punktu widzenia przyszłej odsprzedaży. Wedle naszej opinii jest to wybór, który dobrze sprawdzi się właśnie w leasingu – niskie koszty zakupu i wysoka funkcjonalność oznaczają niższe raty oraz mniejszą utratę wartości w czasie.

Minimalna amortyzacja CX-30 a koszty leasingu: czy cena finansowania zależy od Twoich wyborów w konfiguratorze?

Każdy element konfiguracji Mazdy CX-30 – od wersji silnikowej, przez wyposażenie, aż po kolor lakieru – ma bezpośredni wpływ na parametry finansowania. Wszystkie opcje, jakkolwiek małe i pozornie nieistotne by nie były, kształtują wysokość opłaty początkowej, wartość miesięcznych rat leasingowych oraz koszt wykupu auta po zakończeniu umowy. A co więcej, mała utrata wartości Mazdy CX-30 sprawia przy tym, że niektórzy kierowcy mogą liczyć podczas sprzedaży swojego używanego samochodu na odzyskanie znacznej części kwoty, wydanej na jego zakup!

Przemyślana konfiguracja zwiększa atrakcyjność pojazdu na rynku wtórnym, co jest istotne zwłaszcza przy leasingu operacyjnym lub wynajmie długoterminowym – bo to, czy auto łatwo i dobrze się sprzeda, może przełożyć się na całkowity koszt jego użytkowania. 

W Car Lease Polska pomożemy Ci ograniczyć utratę wartości Mazdy CX-30 w taki sposób, aby jej finansowanie było korzystne nie tylko dziś, ale również po zakończeniu umowy.

Dostosuj konfigurację Mazdy CX-30 do wraz z Car Lease Polska!

Świadome decyzje podczas konfiguracji Mazdy CX-30 to same plusy: nie dość, że cieszysz się autem nienagannie dopasowanym do swoich potrzeb, to też skutecznie zarządzasz jego wartością i kosztami rozłożonymi w czasie. Dzięki naszemu doświadczeniu i dostępowi do ofert producentów, dealerów oraz instytucji finansujących, w Car Lease Polska stworzymy z Tobą taką konfigurację Mazdy CX-30, która będzie korzystna zarówno emocjonalnie, jak i ekonomicznie.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

(+48) 512 80 70 80

Najnowsze artykuły