Lexus UX: Luksusowy crossover – konfiguracja gwarantująca najwyższą wartość rezydualną

Lexus UX 300h, świetnie oddaje luksus po japońsku – elegancję, ascetyzm oraz technologię. Konfiguracja Lexusa UX-a to coś więcej niż wybór koloru nadwozia czy tapicerki – to decyzje, które wpływają bowiem też na wysokość raty leasingowej i końcową wartość auta. Stwórz taką wersję, która opłaci się i teraz, i za kilka lat

Author
Przemysław Czarnecki

Data publikacji: 

  1. Car Lease Polska
  2. Blog
  3. Lexus UX: Luksusowy crossover – konfiguracja gwarantująca najwyższą wartość rezydualną

W świecie kompaktowych crossoverów dzieje się naprawdę wiele; producenci pokazują nowości praktycznie co kilka miesięcy, a klienci z uwagi na tak duży wybór mają problem z odpowiednim ulokowaniem swoich pieniędzy. Jest wśród nich także Lexus UX 300h, który świetnie oddaje luksus po japońsku – elegancję, ale i ascetyzm oraz technologię, a wszystko to zamknięte w nowoczesnej bryle niedającej się nie zauważyć na ulicy. Nie bez powodu to właśnie na ten kunszt prosto z kraju kwitnącej wiśni decyduje się coraz więcej klientów; również z Polski. Ale nawet najlepszy samochód może stracić dużo na wartości, jeśli jego zakup nie będzie przemyślany w stu procentach. Dlatego właśnie konfiguracja Lexusa UX-a to coś więcej niż wybór koloru nadwozia czy tapicerki – to decyzje, które wpływają bowiem też na wysokość raty leasingowej i końcową wartość auta. Poznaj wraz z nami konfigurator Lexusa UX i stwórz taką wersję, która opłaci się i teraz, i za kilka lat.

Z artykułu dowiesz się

  • Jak świadomie skonfigurować Lexusa UX, aby zachował wysoką wartość rezydualną
  • Na które opcje i dodatki warto postawić, by auto było atrakcyjne także na rynku wtórnym
  • Jakie pakiety wyposażeniowe oferuje Lexus UX i który z nich wybrać w zależności od potrzeb
  • Jaki wpływ mają silnik, kolor lakieru i rodzaj tapicerki na koszt leasingu i późniejszą sprzedaż auta
  • Jakie są rekomendacje Car Lease Polska dla optymalnej konfiguracji Lexusa UX 300h

Zobacz również konfiguracje Lexus UX dostępne w Car Lease Polska!

Czy konfiguracja Lexusa UX ma duże znaczenie dla nabywcy?

Zdecydowanie tak! Konfiguracja Lexusa UX to nie jest wyłącznie kwestia estetyki czy kaprysu – to trudne, ale i bardzo ważne decyzje, które wpływają na wartość samochodu w chwili jego zakupu (ale i sprzedaży po okresie finansowania) komfort jazdy i możliwość znalezienia klienta w przyszłości. 

Tak duża rozbieżność pomiędzy konfiguracjami wynika z tego, że każdy kierowca ma inne priorytety: dla jednych najważniejsze będą systemy wspomagające jazdę, w tym kamery 360 czy asystenci parkowania, dla innych nowoczesne multimedia, np. bezprzewodowy CarPlay i Android Auto a jeszcze inni skupią się na dynamice czy wyglądzie. Co ich łączy? To, że chcą tak wybrać optymalne wyposażenie UX, które będzie w stanie spełnić ich oczekiwania.

Japońska filozofia jest skrajnie minimalistyczną w większości aspektów, lecz nie we wszystkich – w przypadku konfiguracji Lexusa UX  problem leży w tym, że łatwo pogubić się w ogromnej liczbie dostępnych opcji. Właśnie dlatego warto podejść do konfiguracji strategicznie i z otwartym umysłem – i uwzględnić nie nie tylko jak największy wycinek własnych potrzeb, ale też oczekiwań przyszłych nabywców.

Gotowy na stworzenie swojej konfiguracji?

Przechodzę do gotowej konfiguracji!

lub

Skonfiguruję swój model od zera!

Masz już konfigurację? Wyślij ją do nas i uzyskaj rabat!

Jak opcje kształtują wartość rezydualną Lexusa UX?

Wartość rezydualna Lexusa UX, czyli jego ostateczna cena w momencie odsprzedaży np. po okresie finansowania, powinna być jak najwyższa; w końcu każdy klient chciałby za użytkowanie fabrycznie nowego samochodu zapłacić jak najmniej. Prosty przykład – jeśli dane auto na rynku wtórnym w dniu sprzedaży będzie kosztowało 60% jego początkowej wartości, to tak naprawdę za eksploatację zapłaciliśmy jedynie 40% jego wyjściowej ceny (rozłożonej np. na 4 lata). A jeśli jest odwrotnie, i samochód na rynku wtórnym osiągnie jedynie 30% jego fabrycznej ceny, to na jego użytkowaniu straciliśmy aż 70%. Drastyczna różnica.

Co ważne, nie wszystkie opcje, które „odhaczamy” przy konfiguracji Lexusa UX, będą miały realne przełożenie na jego cenę przy odsprzedaży. Czasami, co jest zmorą inwestorów, bywa wprost odwrotnie. 

Bardzo kosztowny dodatek – jak np. rzadko wybierany lakier full bi-tone – może podnieść wartość auta tylko symbolicznie (albo wcale), bo trafia w zbyt wąski gust nabywców z rynku wtórnego. A jednocześnie będzie wymagał słonej dopłaty podczas zakupu auta. Są jednak też takie opcje, których brak stanowi odwrotność powyżej sytuacji – zniechęci potencjalnego kupca. To np. brak kamery 360°, automatycznej klapy bagażnika czy zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, których brak w autach z segmentu premium bywa traktowany jako istotna wada.

  • Czy wiesz, że w Car Lease Polska możesz zdecydować się na leasing operacyjny i uzyskać z tego tytułu znaczne korzyści w stosunku do zakupu u dealera? U nas niskie ceny zakupu i równie korzystne wartości finansowania są zapewnione.

Na co zwracać uwagę, dostosowując konfigurator Lexusa UX do swoich oczekiwań i możliwości?

Podstawowa konfiguracja Lexusa UX już sama w sobie stanowi naprawdę dobry wybór – są tu m.in. systemy asystujące, dwustrefowa klimatyzacja, reflektory LED czy 8-calowy ekran multimedialny. Ale dla wielu kierowców to wciąż może być za mało, zwłaszcza jeśli szukają auta naprawdę wygodnego, nowoczesnego i gotowego na długie trasy. Standardowa specyfikacja została zaprojektowana tak, aby „pasowała wszystkim” – a to oznacza, że jest raczej zachowawcza i nie uwzględnia indywidualnych potrzeb.

Konfigurator Lexusa UX – jaki silnik wybrać?

W konfiguratorze Lexusa UX nie dzieje się zbyt wiele, gdyż tak naprawdę do wyboru jest jedna jednostka napędowa, choć w dwóch konfiguracjach. Nowy UX 300h dostępny jest bowiem wyłącznie z hybrydą piątej generacji, którą cechuje większa ilość mocy i płynniejsze działanie niż kiedykolwiek wcześniej, a przy tym pozostaje bezobsługowa – bez konieczności ładowania.

Nazwa silnika

UX 300h FWD (napęd na przednią oś)

Skrzynia biegów:

e-CVT (automatyczna)

Rodzaj paliwa:

Benzyna + EV

Moc systemowa:

112 kW / 152 KM

Rodzaj napędu:

Przednia oś (FWD)

Przyspieszenie (0–100 km/h):

8,1 s

Prędkość maksymalna:

177 km/h

Max moment obrotowy:

190 Nm / 4400–5200 obr./min

Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany):

5,0–5,3 l/100 km

Emisja CO₂:

113–119 g/km

 

Nazwa silnika:

UX 300h E-FOUR (napęd na wszystkie koła)

Skrzynia biegów:

e-CVT (automatyczna)

Rodzaj paliwa:

Benzyna + EV

Moc systemowa:

112 kW / 152 KM

Rodzaj napędu:

E-FOUR (AWD)

Przyspieszenie (0–100 km/h):

7,9 s

Prędkość maksymalna:

177 km/h

Max moment obrotowy:

190 Nm / 4400–5200 obr./min

Zużycie energii/paliwa (cykl mieszany):

5,3–5,7 l/100 km

Emisja CO₂:

121–129 g/km

 


Pod kątem utrzymania wartości rezydualnej i uniwersalności najlepszym wyborem wedle naszych ekspertów może okazać się wersja UX 300h FWD z napędem na przednią oś – cechuje ją optymalny stosunek osiągów do kosztów, niskie spalanie i szerokie grono odbiorców na rynku wtórnym. W Polsce napęd na cztery koła jest w dalszym ciągu uznawany za zbyt kosztowny w stosunku do zalet płynących z jego zastosowania. Przeniesienie napędu co prawda ma bezpośredni wpływ na odsprzedaż Lexusa UX, ale jego cena auta na rynku wtórnym nie powinna być jedynym kryterium – najważniejsze jest bezpieczeństwo. Jeśli więc korzystasz z leasingu Lexus UX i dużo jeździsz zimą, to zdecyduj się na wersję AWD – będzie przyczepniejsza, bezpieczniejsza, wygodniejsza.

Optymalne wyposażenie UX – jak dopasować Lexusa do oczekiwań przyszłych nabywców?

Warto pamiętać, że choć wiele opcji w konfiguratorze Lexusa UX ma przede wszystkim charakter praktyczny, to niektóre mogą również wpłynąć na wartość auta przy odsprzedaży. Warto przede wszystkim inwestować w takie wyposażenie, które faktycznie poprawia komfort użytkowania, bezpieczeństwo lub funkcjonalność – a nie tylko estetykę, czyli we wszystko, co interesuje także przyszłego nabywcę. Przykładowo, belki dachowe za 1 700 zł to świetne rozwiązanie dla osób aktywnych, które potrzebują dodatkowej przestrzeni transportowej. Z kolei demontowalny hak holowniczy za 5 900 zł – choć drogi – może być atutem, jeśli planujesz podróże z przyczepą lub bagażnikiem rowerowym. Komplet chlapaczy za 999 zł to raczej kwestia ochrony nadwozia niż estetyki, ale dla wielu nabywców może być pożądanym dodatkiem. To nie są jednak dodatki niezbędne, dlatego z reguły nie podnoszą wartości rezydualnej Lexusa UX, podobnie zresztą jak tekstylne ze skórzanym wykończeniem (1 010 zł). Dodają wnętrzu elegancji i są miłe w dotyku, ale nie będą stanowiły atutu na rynku wtórnym.

Pozytywny wpływ na odsprzedaż Lexusa UX może mieć czarna listwa pokrywy bagażnika (851 zł) czy listwy boczne w tym samym wykończeniu (1 482 zł) – te detale dodają charakteru i poprawiają wygląd auta, dlatego wyposażone w nie egzemplarz może przyciągać wzrok potencjalnych kupujących. 

W Car Lease Polska, jeśli zdecydujesz się na leasing Lexus, zawsze podpowiemy, które z tych dodatków mają realny sens z perspektywy użytkownika, a które lepiej zostawić – tak, by finalna konfiguracja była zarówno praktyczna, jak i ekonomicznie uzasadniona.

Konfiguracja Lexusa UX – jakie są dostępne pakiety wyposażenia?

  • Elegance – ten pakiet, mimo raczej bazowego sytuowania, to już całkiem wysoki poziom wykończenia i komfortu. Znajdziesz tu m.in. 17-calowe felgi, reflektory Bi-LED, system multimedialny z 8-calowym ekranem i automatyczną klimatyzację dwustrefową. Wnętrze ozdobione jest subtelnym dekorem Japanese Paper, jak i systemy LKA i LTA, które wspomagają kierowcę podczas jazdy.
  • Business + Tech – pakiet ten stanowi świetny kompromis między stylem a funkcjonalnością, i to właśnie jego zazwyczaj wybierają nasi klienci prywatni i flotowi. W standardzie masz większe, bo aż 18-calowe felgi, cyfrowy wirtualny kokpit, podgrzewane fotele i kierownicę, przyciemniane szyby oraz bezkluczykowy dostęp. To także pierwszy poziom ze zintegrowanymi  zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa: martwe pole, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu i asystent bezpiecznego wysiadania.
  • F SPORT Design – tu UX zaczyna wyglądać bardziej sportowo i zadziornie, głównie dzięki dedykowanemu pakietowi stylistycznemu i 18-calowym felgom o agresywnej stylistyce F SPORT. Producent dodał także elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, doświetlanie zakrętów i wbudowaną nawigację. Wnętrze zyskało lepsze audio (10 głośników) i skórę syntetyczną w trzech kolorach. Ten wariant wyróżnia się na drodze i przyciąga uwagę. Może mieć dobry wpływ na wartość rezydualną Lexusa UX.
  • Prestige – komfort i technologia idą tu w parze – to optymalne wyposażenie UX-a dla kierowców, którzy cenią skórzane wykończenia, w pełni elektryczną regulację foteli (z podparciem lędźwiowym) oraz elegancki, stonowany styl. Komfort natomiast podnosi elektryczna klapa bagażnika, lepsza ergonomia kabiny i klasyczny luksus. Właśnie dlatego w Car Lease Polska wersję Prestige polecamy szczególnie tym osobom, które nie chcą iść w stronę wersji F SPORT, ale zależy im na wygodzie i prestiżu, choć bez sportowych dodatków.
  • F SPORT – to najbardziej dynamiczna odsłona UX-a – nie tylko wizualnie. W tym pakiecie znajdziemy iście sportowe zawieszenie, adaptacyjne amortyzatory AVS, dodatkowe tryby jazdy i aktywną kontrolę dźwięku. W środku natomiast oko cieszy skórzana kierownica i fotele z przeszyciami Takumi, aluminiowe akcenty oraz unikalne zegary – zwracające uwagę swoją agresywną stylistyką. To optymalne wyposażenie UX-a pod kątem widoczności Twojej oferty w przyszłości – z pewnością wyróżni się na tle pozostałych.
  • Omotenashi – to absolutnie topowa wersja wyposażeniowa, która w pełni oddaje filozofię japońskiego gościnności. Mamy tu wszystko, co najlepsze: audio Mark Levinson, wentylowane fotele, kamerę 360°, HUD i adaptacyjne światła. Dodatkowo: pamięć ustawień fotela i lusterek, a także duże i zapewniające rewelacyjną widoczność lusterka z funkcją automatycznego składania i przyciemniania. Pakiet dla prawdziwych wielbicieli luksusu, technologii i maksymalnego komfortu.

Jaki kolor nadwozia w konfiguratorze Lexusa UX wybrać?

Wybór koloru nadwozia może mieć wbrew pozorom ogromny wpływ na wartość rezydualną auta oraz łatwość jego późniejszej sprzedaży, tym bardziej że paleta barw w przypadku konfiguratora Lexusa UX jest naprawdę szeroka. W dodatku różnice pomiędzy odcieniami są tak duże, że jedne podkreślają elegancki, a inne wprost odwrotnie – sportowy charakter samochodu. Ciekawe są kolory takie jak Sonic Titanium, Sonic Copper czy Heat Blue, jak i opcja dwukolorowego nadwozia z czarnym dachem, która wizualnie mocno wyróżnia auto. Z kolei bardziej klasyczne i stonowane barwy, jak Graphite Black, Sonic Quartz czy Terrane Khaki, mogą lepiej trzymać wartość przy odsprzedaży – bo trafiają w szerszy gust klientów.

Nie można pominąć jednego, choć bardzo istotnego faktu – że Lexus UX to auto premium, które prezentuje się zdecydowanie bardziej prestiżowo w lakierze metalizowanym lub perłowym (dostępnym za dopłatą). To właśnie wtedy gra światła na ostrych liniach nadwozia robi największe wrażenie, również na przyszłych potencjalnych kupujących. 

Najlepiej wiec w konfiguracji Lexusa UX postawić np. na Sonic Titanium lub Sonic Quartz, które świetnie współgrają z każdym poziomem wyposażenia i są lubiane także na rynku wtórnym. Dla odważniejszych osób może sprawdzić się opcja bi-tone z czarnym dachem w pakiecie F SPORT DESIGN lub F SPORT. To także bardzo trafiony wybór – estetyczny, nowoczesny i dający silny efekt „wow”, lecz niepewny pod kątem odzyskania pieniędzy wydanych na jego zakup.

Konfigurator Lexus UX – wnętrze dostosowane do potrzeb Twoich i kolejnych kupujących

W kraju kwitnącej wiśni nie ma miejsca na przypadkowe wybory, dlatego firma przygotowała kilka rodzajów tapicerek dostosowanych perfekcyjnie do oczekiwań większości kupujących. Na start mamy tapicerkę materiałową, dostępną w wersji Elegance, która sprawdzi się przy użytkowaniu miejskim i nie wymaga żadnej dopłaty. Wyżej plasuje się skóra syntetyczna (np. w pakiecie F SPORT Design), która wizualnie prezentuje się świetnie i łatwo ją utrzymać w czystości – i to ona z reguły stanowi optymalne wyposażenie Lexusa UX w kwestii jego wartości rezydualnej. 

Dla bardziej wymagających Lexus przewidział tapicerkę skórzaną, która pojawia się dopiero od wersji Prestige i wyżej – w tym również w topowym pakiecie Omotenashi, gdzie zyskujemy dodatkowo wentylację foteli i pamięć ustawień. To najdroższy wariant, ale i najbardziej luksusowy, dlatego może (choć nie musi) zwrócić się w razie sprzedaży.

Rekomendacje Car Lease Polska: optymalna konfiguracja Lexusa UX wedle naszych ekspertów!

W przypadku Lexusa UX jako Car Lease Polska rekomendujemy wersję UX 300h F SPORT Design z lakierem Sonic Grey (dopłata 5 000 zł) i skórzaną tapicerką syntetyczną White Ash (EA10), która w tej wersji jest w standardzie. Ta konfiguracja jak nic innego łączy atrakcyjny wygląd z bardzo dobrą wartością rezydualną; dynamiczny pakiet stylistyczny F SPORT Design przyciąga wzrok, ale nie odstrasza zbyt ekstrawaganckimi detalami, a stonowany kolor lakieru ma szerokie grono odbiorców na rynku wtórnym. W Car Lease Polska, dzięki naszym negocjacjom z dealerami i firmami leasingowymi, możemy zapewnić tę wersję w świetnej cenie.

Dla klientów ceniących użyteczność polecamy dobrać fabryczny komplet kół zimowych 18" (11 400 zł). Realnie zwiększa komfort i bezpieczeństwo w zimowych warunkach, a przy tym podnosi atrakcyjność oferty przy późniejszej sprzedaży już na rynku wtórnym. To dobrze przemyślana konfiguracja i możesz ją nas zamówić, jak i wcześniej dokładnie dostosować do swoich potrzeb – zawsze z myślą o braku straty finansowej po zakończeniu finansowania.

Gotowy na stworzenie swojej konfiguracji?

Przechodzę do gotowej konfiguracji!

lub

Skonfiguruję swój model od zera!

Masz już konfigurację? Wyślij ją do nas i uzyskaj rabat!

Na co wpływa optymalne wyposażenie Lexusa UX w kwestii kosztu leasingu lub wynajmu?

  • Wysokość rat miesięcznych. Wybór droższej wersji wyposażeniowej lub dodatków opcjonalnych bezpośrednio podnosi wartość początkową auta, a tym samym miesięczne zobowiązanie finansowe wobec leasingodawcy. To natomiast wpływa na to, jak wynajem długoterminowy Lexus lub leasing operacyjny obciąża budżet Twojej firmy.
  • Opłata wstępna (wkład własny). Im wyższa wartość wybranego auta, tym większa może być minimalna opłata wstępna – szczególnie w przypadku leasingu operacyjnego. Dlatego ważne jest, aby przy wyborze wersji Lexusa UX mieć na uwadze swój plan finansowy i cel użytkowania auta.
  • Wartość wykupu po zakończeniu umowy. Droższe wersje wyposażeniowe oczywiście są także droższe w razie ich wykupu w przypadku leasingu z dużą ratą balonową, np. 30%. Samo to może stanowić dla każdej firmy duże obciążenie, szczególnie jeśli różnice pomiędzy wersją standardową a mocno doposażoną sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych.
  • Atrakcyjność auta na rynku wtórnym. Wersje z popularnym kolorem lakieru, atrakcyjnym i nie „wydziwianym” wnętrzem, lepszym systemem audio czy bogatszym systemem infotainment, łatwiej sprzedać po zakończeniu umowy. Warto już dziś pomyśleć o tym, co za kilka lat będzie przyciągać przyszłych nabywców – i tak dobrać konfigurację UX-a, aby odzyskać jak najwięcej zainwestowanej kwoty.

Odsprzedaż Lexusa UX wcale nie musi wiązać się ze stratą! Podsumowanie

Świadome decyzje podjęte na etapie konfiguracji Lexusa UX podnoszą przyjemność z jazdy dziś, jak i przynoszą niemałe korzyści finansowe jutro. Dobrze skomponowana wersja pozwala stanowi jedyną formę utrzymania dobrej wartości pojazdu na rynku wtórnym oraz ułatwia późniejszą odsprzedaż dzięki możliwości szybszego znalezienia potencjalnego klienta. W Car Lease Polska dopasujemy cały proces – od konfiguracji, przez negocjowaną cenę, po finansowanie – do Twoich potrzeb i oczekiwań. Zapraszamy więc do kontaktu!

Zobacz również konfiguracje Lexus UX dostępne w Car Lease Polska!

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

(+48) 512 80 70 80

Najnowsze artykuły