Trendy w branży samochodowej

Jakie trendy zapowiada branża leasingu samochodów osobowych na ten rok? Bądź na bieżąco!

Data publikacji: 

  1. Car Lease Polska
  2. Blog
  3. Trendy w branży samochodowej

Rok 2022 nie był łatwy dla branży leasingowej. Wybuch wojny w Ukrainie spowolnił łańcuch dostaw i wpłynął negatywnie m.in. na dostępność samochodów. Niepewna sytuacja przy granicach naszego kraju zraziła przedsiębiorców do zaciągania zobowiązań w celu finansowania samochodów.

Jednak w 2023 roku, eksperci PKO Leasing spodziewają się zwiększonego zainteresowania wymianą floty i jej finansowaniem.

Poniżej przedstawiamy 4 zjawiska, które zdaniem eksperta PKO Leasing będą w tym roku najważniejsze z punktu widzenia finansowania samochodów w sektorze MSP.

Trend 1:

Leasing niezmiennie najchętniej wybieraną przez przedsiębiorców formą finansowania aut

  • 73 proc. aut na polskim rynku kupowana jest przez właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, zaś leasing jest najchętniej wybieraną formą finansowania zakupu,
  • Leasing i wynajem = mniej restrykcyjne wymogi formalne, większa łatwość uzyskania zgody na finansowanie oraz możliwość ujęcia raty leasingowej lub czynszu w najmie w kosztach uzyskania przychodu oraz rozliczenia podatku VAT,

Trend 2:

Dalsza elektryfikacja transportu

  • Elektryfikacja transportu w Polsce będzie postępować. Do wzrostu popularności pojazdów zeroemisyjnych niewątpliwie przyczynił się program „Mój elektryk”
  • Według prognoz przedstawionych przez PKO Bank Polski, sprzedaż samochodów z napędem elektrycznym na świecie w 2030 roku ma wynieść 47 mln sztuk, co w porównaniu z 2021 rokiem oznacza siedmiokrotny wzrost sprzedaży. Szacuje się, że elektryki będą stanowić 60 proc. rynku.

Trend 3:

Postępująca cyfryzacja branży

  • Podobnie jak inne branże, rynek leasingu musi się dynamicznie cyfryzować.
  • Wśród przykładów cyfrowych rozwiązań można wymienić sprzedaż i finansowanie aut w pełni online, powiązane z finansowaniem aplikacje do organizacji usług wspierających kierowców w użytkowaniu samochodu czy e-konta klientów do zarządzania umową z firmą leasingową.

Trend 4:

Popularyzacja usług w ramach leasingu

  • Finansowanie pozostaje najważniejszym elementem proponowanych klientom rozwiązań,
  • Następuje popularyzacja usług w branży – to, co do niedawna zarezerwowane było dla korporacyjnych klientów premium, dziś jest dostępne dla wszystkich.

Czy zgadzasz się z prognozami ekspertów?

Co myślisz o tej formie finansowania samochodów?

Zapraszamy do dyskusji na nasz profil LinkedIn

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

(+48) 512 80 70 80

Najnowsze artykuły