Różnice między SUV-em a CROSSOVEREM

SUV, czyli z angielskiego sport utility vehicle. Tak zwykło się nazywać zdobywające coraz większą popularność samochody łączące cechy aut osobowych z tym, co charakterystyczne dla pojazdów terenowych. Czym jednak są crossovery? Czym różnią się od SUV-ów?

Różnią się wysokością, a może wielkością? Co wybrać? Crossovera czy SUV-a? W rzeczywistości granica pomiędzy obydwoma typami nadwozia jest dość płynna. Mówiąc SUV, najczęściej na myśli mamy większe gabarytowo auto, zdecydowanie bardziej przypominające samochód terenowy z napędem na cztery koła.

SUV, czyli prawie terenówka

 

Choć pojazd może pochwalić się dużymi prześwitami, które pozwalają mu odnaleźć się na wyboistych bezdrożach, to wcale nie musi dysponować napędem na obie osie. Zwłaszcza w bardziej budżetowych wersjach wyposażeniowych kierowcy najczęściej muszą zadowolić się napędem na przednią oś. Jeśli nawet samochód wyposażono w napęd również na tylne koła, to rzadko zdarza się, by kierowca sam mógł zadecydować o tym, kiedy włączyć tryb 4x4. To raczej domena aut terenowych. W SUV-ach wszystko najczęściej dzieje się automatycznie. Gdy komputer pokładowy poczuje, że samochód traci przyczepność, tylna oś zostanie samoczynnie zapewniona, by zwiększyć przyczepność, a przez to i poziom bezpieczeństwa. A jak to wygląda w crossoverach? Tu o napędzie na cztery koła w ogóle nie ma co marzyć. Crossovery to mniejsze SUV-y, czyli auta, które mogą pochwalić się wyższym zawieszeniem, ale raczej nie po to, by pokonywać bezdroża, lecz po to, by… łatwiej było wjechać na miejski krawężnik lub poprawić widoczność poprzez wyższą pozycję za kierownicą.

Crossover, czyli miejskie auto na wysokich obcasach

 

Crossovery budowane są w dużej mierze w oparciu o płytę podłogową i podzespoły aut miejskich. Tak jest w przypadku choćby popularnego BMW X2, który powstał na bazie typowego kompaktu, jakim jest BMW serii 1.
Jednym z popularniejszych przedstawicieli tego segmentu, a więc takiego niewielkiego SUV-a, który jako crossover świetnie spisze się w mieście, jak i podczas weekendowych wypadów, jest Toyota C-HR. Można ją mieć już za 1074 zł miesięcznie netto. Wszystko dzięki ofercie wynajmu długoterminowego proponowanej przez Car Lease Polska. W ramach wynajmu długoterminowego jeździć można także i innymi popularnymi crossoverami, takimi jak BMW X1. Z atrakcyjnych warunków wynajmu długoterminowego można także skorzystać też przy zakupie SUV-ów, takich jak Mercedes GLB.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

(+48) 512 80 70 80

Najnowsze artykuły